پیشینه سفره هفت سین در روزگاران گذشته و لحظه تحویل سال ۹۷

عید نوروز در ایران دارای آداب و مراسم هایی قبل و بعد از ان می باشد. یکی از آن ها لحظه تحویل سال می باشد که در این زمان اعضای خانواده در کنار هم دور سفره هفت سین جمع می شوند و سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند. در این زمان باشکوه دعای تحویل سال نیز خوانده می شود تا سال جدید را به خوبی و خوشی آغاز کنند.
فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. در سال نو، ۳۶۵ روز سلامتی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و عشق را برای شما آرزومندم.

نوروز سال 97  

لحظه تحویل سال ۹۷

اگر لحظه تحویل سال پس از «ظهر نصف‌النهار مرکزی ایران» اتفاق بیفتد، آن روز آخرین روز سال و روز بعد، اول فروردین سال جدید خواهد بود، اما اگر تحویل سال قبل از ظهر رخ دهد، آن روز اول فروردین خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد.

بر این اساس لحظه تحویل سال ۹۷ هجری شمسی ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، مقارن با ۲ رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی است.

اگر لحظه تحویل سال پس از «ظهر نصف‌النهار مرکزی ایران» اتفاق بیفتد، آن روز آخرین روز سال و روز بعد، اول فروردین سال جدید خواهد بود؛ اما اگر تحویل سال قبل از ظهر رخ دهد، آن روز اول فروردین خواهد بود.

حیوان سال ۹۷

یکی از رسوم جالب که همه ساله انجام می شود معرفی حیوان سال می باشد که در سال ۹۶ خروس به عنوان حیوان سال معرفی شد و باید منتظر ماند تا دید حیوان در سال ۱۳۹۷ چه می باشد که این احتمال میرود سگ حیوان امسال باشد.

نوروز سال 97

شخصیت کلی متولدین سال ۹۷ سال سگ

موجودی غمناک و نگران
سگ موجودی غمناک و نگران است، همیشه حالت دفاعی به خود می گیرد و لحظه ای این حالت را ترک نمی کند. او همیشه در حال نگهبانی است و هوشیارانه اطراف را زیر نظر دارد.
او موجودی درون گراست که به سختی احساسات واقعی خود را آشکار می کند و آن هم زمانی است که حقیقتا ضرورت این کار را احساس کند. او بیش از خد یک دنده است و می داند که چه می خواهد. او اغلب با بدگمانی، دلواپس زبان تیز و صراحت ناخوشایند و شدید خود است.
با توجه به اینکه حیوان سال ۹۷ سگ است بخوانید، سگ بیش از هر کس به کلیات موضوع توجه نمی کند و در جزئیات مسائل غرق می شود و مرتب انتقاد می کند. به نظر می رسد که او در برخورد با هر چیز، بی برو و برگشت، دنبال عیوب می گردد؛ چرا که در حقیقت بدبین ترین موجود دنیاست و هر چیز را در چهاچوب قوانین طبیعی آن می پذیرد.
او همواره پیش از دیگران علیه بی عدالتی فریاد می زند؛ زیرا شجاعت این کار را دارد.
او ممکن است کمی گوشه گیر و بی اعتنا باشد؛ اما روحیه انتقادی، ذوقطنز و نیز عظمت آشکار روحش، او را زا متهم شدن به تنگ نظری و خود پسندی بر کنار می دارد.

نوروز سال 97

متن تبریک عید نوروز ۹۷

نوروز این رفاقت را نگاهبانی می‌کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند.

بوی جان می آید اینک از نفس های بهار
دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار
با پیام دلکش ” نوروزتان پیروز باد ”
با سرود تازه ” هر روزتان نوروز باد ”
شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید
تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد . . .

نوروز پیام آور مهر است که مرا وامی‌دارد تنها به خاطر تو دوست داشتن را یاد بگیرم.

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.

پیشینه سفره هفت سین در روزگاران گذشته

هر سال، با آمدن بهار و چند روز مانده به سال نو، بساط سفره هفت سین را برپا می کنیم تا یک آیین که از کودکی در ذهنمان نقش بسته را به جا بیاوریم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رسم برپایی سفره هفت سین، از کجا آمده است؟ تاریخچه ی سفره هفت سین به چه دوره ای بر می گردد؟ جالب است بدانید که با مطالعه ی دوران صفوی تنها یک اشاره ی مبهم و تا حدی مشکوک به سفره ی هفت سین به چشم می خورد اما بعد از آن حتی در شواهد قرن نوزدهم هم هیچ اشاره ای به سفره ی هفت سین نشده است و این ها نشان از آن دارند که این فرهنگ، یک رسم جوان به شمار می رود.

با توجه به تمام شواهدی که در تاریخ از وجود سفره ی هفت سین دیده می شود و با وجود آن که اجزای آن ریشه در اعتقادات و فرهنگ باستانی ایران دارد، تا قرن بیستم میلادی هیچگونه اثری از سبک و سیاق امروزی و اجزای تشکیل دهنده ی سفره هفت سین ۹۷ که با حرف «سین» آغاز می شوند، در هیچ کتاب تاریخی دیده نشده است. این ها نشان دهنده ی آن است که سفره ی هفت سین امروز که با آن به استقبال بهار و سال نو می رویم یک رسم نوظهور است.

نوروز سال 97